12 Ağustos 2010 Perşembe

UĞURSUZLUK HANGİMİZDE

Avcı Sultan Mehmet bir gün adamlarıyla beraber akşama kadar bir keklik bile vuramaz. Bunun sebebinin de, sabahleyin gördüğü bir dervişin uğursuzluğuna bağlar. Saraydan çıkarken önünden geçen, tarif ettiği tipte, sivri külahlı, sırtı kambur adamı bulmaları emrini verir. Tarife göre Bektaşi babalarından Hamza Babayı yaka paça huzura getirirler.

Sultan:

"Bre uğursuz, nabekar!.. Bugün sabahleyin karşıma çıktın. Bu yüzden akşama kadar bir ava rastlayamadım. Bu ne uğursuzluktur. Vurun kellesini... "

Bektasi bakar ki kelle elden gidiyor. Son bir dilegini açıklamak için söz alır:

"A devletlum siz beni gördünüz bir keklik vuramadınız. Ama insaf ediniz, benim de bugün ilk gördüğüm sizdiniz ve kellemi kaybediyorum. Söyleyin, uğursuzluk hangimizde!.. "

3 yorum:

öznur-ata dedi ki...

ikinizde de :))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah her zaman her istediğimizin olmadığını anlayamamış sultan hazretleri :)

zaten her dilediğimiz her zaman olmasın diye düşünürüm !!
olmasın ki mücadele gücümüz azmimiz kamçılanadursun..
çok sevgiler..
hayırlı ramazanlar.

potila dedi ki...

birdut masalı ,
Sana katılıyorum canım,
Ne kadar güzel ifade etmişsin,
Benden de kucak dolusu sevgiler:))